f=e="t کوه بیل - چشمه ها (قسمت اول) - بر بلندای کوه بیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"بر بلندای کوه بیل"

دوستان گرامی سلام . تصمیم داریم انشاالله به یاری خدای لایزال و همراهی شما عزیزان، اطلاعات مربوط به کوهستان زیبا و مظلوم کوه بیل را تا جایی که میسر باشد جمع آوری ودر معرض دید علاقه مندان قرار دهیم تا از این بابت ادای دینی کرده باشیم به طبیعت کوه بیل که سالهای سال علیرغم مشاهده ی نامهربانیهای فراوان ،آغوشش همواره چون مادری مهربان پذیرای ساکنان و گردشگران و رهگذران بوده است.

این که عرض کردم مظلوم ،بموقع مرثیه اش را خواهم خواند تا برهمگان معلوم شود بیراه نگفته ام  .

درهمین راستا بنا را براین گذاشتیم که در اولین قدم شروع کنیم به گردآوری عناوین ومشخصات چشمه های آب شیرین و گوارای موچود در کوه بیل . البته اگرچه بواسطه خشکسالی های اخیر تعدادی از این چشمه ها متاسفانه خشکیده و یا کم آب شده اند،لکن بقولی: چنین نمانده و چنین نیز نخواهد ماند و انشاالله به لطف خدای رحمان با گشاده دستی نزولات آسمانی شاهد باشیم دوباره این چشمه ها جوشانتر و زلال تر از گذشته میزبان رهگذران تشنه ی صفا و صمیمیت باشند.

از طرفی گردآوری اطلاعات مربوط به این آیه های خداوندی می تواند مورد استفاده همه مردم کشورمان ، خصوصاطبیعت دوستان و عاشقان محیط زیست قرار گیرد.بنابرین از همه عزیزان تقاضای همکاری داشته ودستان پر مهرشان را به گرمی می فشاریم ومشتاقانه منتظریم بر ما منت نهاده ودانسته های خود را به این وبلاگ یا جی میل بنده که ذیلا قید خواهم نمود،ارسال فرمایند تا انشاالله در این حرکت فرهنگی و ملی شریک و سهیم باشند .

 خصوصا ازمردم طوایف محترمی که ییلاق خود رادر منطقه کوه بیل سپری می نمایند اعم از مالکی ،پراشکفتی ،کلانی ،جروق ،آرندی و ...در این خصوص انتظار بیشتری می رود .همچنین شهرنشینان محترم و روستائیان عزیزی که در مجاورت کوه بیل سکونت دائم دارند از قبیل :اهالی محترم خان زنیان،دشت ارژن ،حسین آباد ،ملک آباد، نسیم آباد ،چهل چشمه بن رود و زنگنه و .....اهالی محترم کوهمره سرخی و .....

انشاالله روزی بتوانیم به لطف خدا و همراهی شما دوستان حامی طبیعت ،دایره المعارف کاملی از منطقه کوه بیل فارس به علاقه مندان عرضه نماییم .بدون تردید ازهمه دوستانی که همکاری نمایند در پایان با ذکر نام قدردانی خواهد شد.

لازم به یاد آوری است چنانچه بخواهیم حدود اربعه منطقه کوه بیل را ترسیم کنیم به شرح ذیل می باشد:

ازشمال به جاده مواصلاتی شیراز - کازرون ((حدود حسین آباد و خان زنیان و نسیم آبادو... ))

از شرق به کوه دلو و کوهمره سرخی

از جنوب به کوه دیشکdishk   (ضلع جنوبی باغستانهای جروق)jarough

از غرب به کوههای مشرف به دشت ارژن وتالاب ارژن و آبشار چرآب chor ab

 

parishan.mahdi@gmail.comپست الکتونیکی :

http://parishanmahdi.parsiblog.com/آدرس وبطبیعت کوه بیل - بهار 94

طبیعت کوه بیل - بهار 94

طبیعت کوه بیل - بهار 94

نمایی از طبیعت کوه بیل - تصاویر در اردی بهشت 94 از مراتع و جاشیر زارها تهیه شده است . بوته های جاشیر پس از چیدن و گردآوری  در خرمن خورد شده و برای علوفه احشام در زمستان و منطقه قشلاق دامداران استفاده می شود.






تاریخ : چهارشنبه 93/10/3 | 12:48 صبح | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مینی ویکی نت