f=e="t شهدا واقعا مظلومند؟ - بر بلندای کوه بیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"بر بلندای کوه بیل"

بدون تعارف باید بپذیریم که شهدا مظلومند .براستی مگر شهدا چه کرده اند ؟ همین شهدای جنگ را عرض می کنم . همانها که در زمانی که کشور هنوز از زخمهای انقلاب 57 التیام نیافته بود واز یک سو تجزیه طلبان و شیفتگان قدرت ،آتش درگیری های قومی را در شهرهای مختلف مرزی شعله ور ساخته و بدنبال سهم خواهی از نهال نوپای انقلاب بودند و از دگر سو دژخیمان بعثی با سوئ استفاده از اوضاع پریشان مملکت بدون کمترین مانعی تا اعماق  خاک میهن عزیزما پیشروی کرده بودند،  

  ، به فرمان امامشان جان برکف به سوی جبهه ها شتافته و سینه هاشان را آماج رگبار مسلسل ها و ترکش خمپاره ها و توپهای دشمن متجاوز نمودند تا آنچه را که برایشان" ارزش"بود اعم از جان ومال و ناموس و حیثیت ، خاک و مکتب و نظامی را که به آن دلبسته بودند و ...، تاپای جان حفظ کنند و کردند . اما عزیزان ! به چه قیمتی ؟ به قیمت جان شیرینشان .به بهای بی پسر شدن مادران وپدران جگر سوخته شان ،به بهای یتیم شدن نازدانه هاشان و بی پناه شدن همسرانشان در این زمانه ی ... ،به بهای شکستن کمر برادرانشان و یک عمر ماتم خواهرانشان و.......   آری به قیمت همه آنهایی که گفتیم و صدهای دیگر!

   صدام ملعون و رژیم بعث چه قصدی داشت ؟ به چه آئینی بود ؟ دوستان !هرکس در پاسخ این سئوال ها تردید دارد بد نیست تحقیقی گذرا در مورد داعشیانی که  امروزه جهان مسلح به مدرنترین سلاحها و غیرقابل نفوذترین زره هارا به وحشت انداخته اند ،انجام دهد .آیا فکر می کنیم داعشیان از کره ای غیر از زمین ما این فتنه را کلید زده اند؟مگر نه این که عمده گسترش مزدوران داعشی بواسطه خیانت و همراهی امرا و سربازان حاکم بر برخی شهرهای عراق از جمله موصل و ...بوده است .مگر امکان دارد که این خائنان فرجام کار خودرا پیش بینی نکرده باشند؟ آری آنها امروز به چشم خود می بینند که این مزدوران ،جنایتهایی با جان ومال وناموس آنها مرتکب می شوند که بروز این فجایع ورفتارهای سبوعانه از درنده ترین حیوانات وحشی جنگل هم دور از ذهن می نماید. پس امروز که ما امنیت را تجربه می کنیم وجنایات مزدوران تکفیری در خاک سوریه و عراق رارصد می کنیم خوب می توانیم درک کنیم که قرار بوده برسر ما چه بیاورند!تعالای  وضع امروز میهن ما نتیجه از جان گذشتن شهداست و آنچه کاستی به چشممان می آید نتیجه بی مبالاتی خودماست.

شهدا ازما چه انتظاری داشتند ودارند ؟یک جمله کوتاه :آنچه که را ارزش می دانستند ما ارج نهیم. همین ! خداوکیلی آیا ما اینکاره ایم ؟ مال این حرفهاییم ؟  خودم وخیلی های دیگر را که سراغ دارم که نه! مال این حرفها نیستیم همچون کرم در درون این تار خودساخته زندگی می لولیم. انشاالله که شما عزیزان تکریم کننده وحافظ ارزشهای مورد انتظار شهدا بوده وهستید.

خطابم به آنهایی که اصلا معنی این حرفها را نخواسته اند بفهمند نیست .چه، گفته اند کسی که خواب است می شود بیدارش کرد ولی آنکه خودرا به خواب زده .... نمی شود بیدارکرد. به آنهایی هم که از صدقه سر شهدا و هر از گاهی با تنظیم آمار وعملکرد و...دکانی برای خود دست وپا می کنندنیز کاری نداریم.

اما عرضم به برخی از دلسوزان وهمرهان شهداست . به عنوان یک کمترین که برخی از شهدا را درک کرده است به خون مطهرشان قسمتان می دهم بیایید با خدای خود عهد ببندیم شهدا را دستمایه بازی ها واغراض سیاسی و زد وبند های حزبی خود نکنیم.شهدا متعلق به همه ملتند .اگرکاری نمی توانیم درخورشأن آنها انجام دهیم حداقل روح بلند شان  را با امیال درونی خود نیازاریم.

خدایا روح شهدای والامقام ما را با اولیا ئ خود خصوصا حضرت اباعبدالله (ع)پیشوای آزادگان جهان محشور بفرما

خدایا به عزیزان جانباز ما که از سلامتی خود به پاس حفظ ارزشهای مورد نظر شهدا گذشتند و سالهاست که خود و خانواده های محترمشان با انواع مشکلات مواجه هستند صبر وشکیبایی و سلامتی عاجل عنایت بفرما 

خداوندا مرزداران ما را که در خطوط مقدم و جای جای این مرز و بوم برای حفاظت از ناموس ملت تلاش می کنند در زیر سایه ی پر مهرت حفظ بفرما

خدایا به همه ما انصاف عنایت بفرما تا محیط پیرامون خودرابهتر درک کنیم .

 






تاریخ : پنج شنبه 93/9/13 | 1:46 صبح | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مینی ویکی نت