f=e="t آبان 94 - بر بلندای کوه بیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"بر بلندای کوه بیل"

16تیرماه 94بود که بواسطه بی مبالاتی برخی افراد بی مسئولیت ،آتش به جان جنگلهای غرب کوه بیل افتاد .هکتارها درخت جنگلی و بوته و سایر نباتات خودرو و همچنین باغستانهای قدیمی انگور اهالی (کادرویشی های مالکی )که براحتی قابل احیا و بهره برداری بود در آتش سوخت .خدا می داند چه اندازه ازسایر جانداران وحیوانات وحشی منطقه من جمله گراز و گرگ و گربه سانان و خرگوش و خزندگان و حشرات در این آتش گرفتار و نابود شدند .

آن موقع یادداشتی با این مضمون :کوه بیل غرق در آتش* چه کسی فریادرس است؟ در این وبلاگ گذاشتم که برخی سایت ها و مجلات نیز لطف کردند و آن را پوشش دادند . خصوصاً جا دارد همین جا از گردانندگان محترم سایت وزین" کازرون نما" که دراین خصوص همکاری نمودند تشکر کنم .البته بومیان منطقه و گروههایی از بستگانشان که در شیراز ساکنند(خانواده های صادقی ،مهبودی ،مرادی ،باباخانی، اسدپور و دیگر بستگان...)پس از شنیدن خبر به منطقه شتافتند و با حمایت تیم های اعزامی از سازمان منابع طبیعی و جنگل داری علیرغم نبود امکانات مهار آتش و امکانات سکونت و آب و غذا انصافا برای نجات جنگل از خود گذشتگی نشان دادند که ازهمه آنها لازم است تشکر شود.

عکس ها از : غلامحسن مهبودی

مهار آتش سوزی در کوه بیل 16تیرماه 1394 ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 94/8/22 | 7:58 عصر | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
دنیای مجازی واقعی
تو پارک نشسته بودم داشتم تو گوشی فیس بوکمو چک می‌کردم. یه پسر پنج شش ساله اومد گفت: «عمو یه آدامس می‌خری؟»
گفتم: «همرام پول کمه ولی میخای بشین کنارم، الان دوستم میاد می‌خرم.»
گفت: «باشه» و نشست کنارم.
بعد مدتی گفت: «عمو داری چیکار می‌کنی؟»
گفتم: «تو فضای مجازی می‌گردم.»
گفت: «اون دیگه چیه عمو؟»
خواستم جوابی بدم که قابل درک یه بچه پنج شش ساله باشه. گفتم: «عمو، فضای مجازی جاییه که نمی‌تونی چیزی لمس کنی ولی تمام رویاهاتو اونجا می‌سازی!»
گفت: «عمو فضای مجازیو دوس دارم. منم زیاد توش می‌گردم.»
گفتم: «مگه اینترنت داری؟!»
گفت: «نه عمو، بابام زندانه، نمی‌تونم لمسش کنم ولی دوسش دارم. مامانم صبح ساعت 6 میره سر کار شب ساعت 10 میاد که من میخابم، نمی‌تونم ببینمش ولی دوسش دارم. وقتی داداشی گریه می‌کنه نون می‌ریزیم تو آب فک می‌کنیم سوپه، تاحالا سوپ نخوردم ولی دوسش دارم. من دوس دارم درس بخونم دکتر بشم ولی نمی‌تونم مدرسه برم باید کار کنم. مگه این دنیای مجازی نیست عمو؟»
اشکامو پاک کردم. نتونستم چیزی بگم. فقط گفتم: «آره عمو دنیای تو مجازی تر از دنیای منه.»

دنیای مجازی پسرک آدامس فروش

 

 






تاریخ : دوشنبه 94/8/18 | 5:47 عصر | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()

   دکتر علی شریعتی /اسلام دین تاریخ /سخنرانی در مسجد الجواد 1390/1/7هجری قمری /صفحات،15 و16 و 17

 

داستان حسین و کار شگفت انگیزی که حسین در تاریخ اسلام کرد این بود که رفت یک دین رفته را به تاریخ بیاورد ، بعد عظمت کارش ! اصلاً و معنی کارش روشن می شود که چکار کرده ؟ و چرا این کار را کرده ؟من معتقدم (این طور احساس می کنم و این یک نظریه است اگر یک منطق قوی تر و بهتر پیدا کردم آن را نمی پذیرم اما الان این طور فکر می کنم)  :

که حسین تنها و تنها برای محکوم کردن یزید قیام نکرده ، حسین برای یک تشکل رسمی در برابر حکومت موجود قیام نکرده ، زیرا که همه قرائن و همه علل برایش روشن بوده و برای ماهم که تاریخش را می بینیم روشن است که حسین با نیرویی که دارد، با قرائنی که دارد،  نمی گویم در کوفه می دانسته که این ها به او خیانت می کنند وهم نمی گویم که بر فرض با ظواهر امور نمی دانسته که آن ها به او خیانت می کنند،  نمی دانسته که در کوفه شکست می خورد،  نمی دانسته که بعد تنها می ماند،  بر فرض می گویم،  که نه ، باور کرده که کوفه او را می پذیرد و با همه جانش چنان که نوشته اند از او دفاع می کنند و پیروز می شود بر دمشق ، ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 94/8/15 | 6:52 عصر | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.