f=e="t مفسدین : افشا - محاکمه - مجازات - فراموش نکردن آنها - بر بلندای کوه بیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"بر بلندای کوه بیل"

افشای فسادهای کلان چه لزومی دارد و چه فایده ای بر آن مترتب است؟

آیا نظام حاکم بر کشورما قادر است بدون ملاحظه مقام و جناح و باند و دسته و گروه و نهادهای خاصّ و پدیده آقا زادگی و دانه درشت ها فسادها را شناسایی و بدون اغماض با آن ها برخورد و مجرمین را به مجازات قانونی برساند؟

دوستان گرامی

این بحث رو تو پارسی یار گذاشته بودم بعد تصمیم گرفتم اینجا هم جهت مطالعه شما عزیزان  بزارمش . بنابرین خواهشمندم با اعلام نظر تو  این بحث شرکت  داشته باشین .

اولین فایده مترتب بر افشای فسادها و خصوصا سوئ استفاده های اقتصادی و مالی این است که مفسدان شناخته تر می شوند و با معرفی به افکار عمومی حداقل برای مدتی امکان گرفتن پست های حساس دولتی و دسترسی به بیت المال را نخواهند داشت.

افشا و محاکمه و مجازات مفسدین


دوّمین فایده افشای مفاسد آن است که طرح فساد موجب مطالبه افکار عمومی و خصوصاً رسانه ها و مطبوعات از دستگاه قضایی گردیده وخواه ناخواه مفسد می بایست در محکمه روبروی قاضی بایستد و پاسخگوی فسادش باشد.

سوّمین فایده افشا آن است که پی گیری امر موجب می شود خسارتهای وارده به اموال عمومی تا حدودی جبران شود و بدن زخم خورده اقتصاد تا حدودی بهبودی یابد.

چهارمین فایده آن است که چنانچه دستگاه قضا و سایر مراجع ذیربط به جدّ با فساد برخورد کنند درس عبرتی برای سایر افراد دارای زمینه فساد خواهد شد و دایره فساد را ناامن تر حس خواهند کرد.

پنجمین فایده افشا و مجازات آن است که توده مردم به نظام علاقه مند تر شده و امید به زندگی در دنیایی بهتر را تجربه می کنند.

ششمین فایده آن است که خانواده های شهدا و ایثارگران که برای ثبات این نظام هزینه های گزافی پرداخت کرده اند ، خون شهدای خود را و خسارات واردشده را پایمال شده نمی دانند.

هفتمین فایده آن است که سیستم حاکمیتی کشور ما در نظر جهانیان مطلوبتر و کارآمدتر جلوه می کند و یکی از آرمانهای حضرت امام که صدور ارزشهای انقلاب بود به منصّه ظهور می رسد.

هشتمین فایده اینه که وقتی یه مفسد افشا میشه باعث میشه هم پیاله هاش هم لو برن و به عبارتی شبکه اونا برامردم و دستگاههای ذی مدخل آشکار بشه و جالبتر این که افراد و احزاب و مقاماتی که از اون مفسد حمایت می کنن شناخته میشن.

نهمین فایده این عمل اینه که مردم چهره و ماهیت اینگونه افراد در ذهنشون باقی می مونه و در انتخاباتها فریب شعارهای رنگارنگ این افراد و حامیانشون رو نمی خورن و بهشون رأی نمیدن.

 دهمین فایده اینه که مردم با دیدن قاطعیت دادگاهها ،اعتماد و اطمینانشون نسبت به دستگاه قضابیشتر شده و اونها را حامی و پشتیبان خودشون می دونن وبا مشاهده تخلف ،به دستگاههای ذیربط اطلاع رسانی میکنند.

فایده دیگه میتونه این باشه که

 






تاریخ : جمعه 94/4/5 | 2:49 عصر | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مینی ویکی نت