f=e="t چرا ما امام جمعه ی ولایتمان را دوست داریم ؟ - بر بلندای کوه بیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"بر بلندای کوه بیل"

در ولایتی که من زندگی می کنم همه مردم دعاگوی آقای امام جمعه هستند.آقای امام جمعه بزرگتر معنوی ولایت ما است.همه اقشار احترامش را دارند. صاحب منصبان و کله گنده ها هم همین طور.اگرچه امام جمعه ولایت ما منصب رسمی و کشوری ندارد، لکن مسئولین محل ما در خیلی از موارد وخصوصا در اقدامات اساسی خود از او مشورت می گیرند وحرفهایش را با جان ودل می پذیرند. هم ولایتی های من آن قدربه او اعتماد دارند که اگر بگوید از امروز رنگ ماست سیاه است کسی در پذیرش آن ذره ای تردید به خود راه نمی دهد.

 هرمشکلی که در محل ما بوجود می آید این آقای امام جمعه است که جلوتر از همه در حل آن پیش قدم می شود.حتی وقتی پناه به خدا پس از سالیانی قتلی در ولایت ما رخ می دهد وبحث خون خواهی وقصاص نفس است وهمه راه ها به بن بست می رسد، این آقای امام جمعه است که پادرمیانی می کند وبه احترام او ،صاحب خون کوتاه می آیدو قضیه به خیر و صلاح ختم شده و از بروز یک فتنه حتمی جلوگیری می شود.

امام جمعه ما وامدار کسی نیست و طالب هیچ پست و مقامی هم نیست. تازه برای پذیرش این منصب فعلی هم کلی با او چک و چانه زده اند.او براستی مردمی است .اصول گرا و اصلاح طلب برایش فرقی ندارد.اگرهم در دلش به یکی از اینها تمایل داشته باشد، آن قدر رفتارش پاکیزه ومنزه است که کسی نتواند سر سوزنی هم از او ایراد بگیرد.گفتم که ، عارش می شود اورا اصول گرا یا اصلاح طلب و مثلا عضو موتلفه یا کارگزاران بشناسند. نه اینکه این هارا به رسمیت نشناسد، نه ، بلکه دون شأن خود می بیند که زیر تابلوهای  چپ و راست آنها به ایستد!

 او بخوبی آگاه است که مردم اورا به عنوان نماینده رهبری نظام می شناسند .مگر می شود نماینده حاکم کل مملکت اسلامی خودش را کوچک بکند وزیر خیمه گروه و طایفه و باند و جناح خاصی برود ! آخراو به درستی می داند پدر معنوی همه مردم است.

امام جمعه ولایت ما از مسئولین کشوری و لشکری حمایت می کند و می گوید اینها قوام مملکت ونظامند ، باید قرص ومحکم پشتیبانی بشوند تا بتوانند به ملت خدمت کنند.اما جالب است شما هم بدانید که این آقای امام جمعه ما با هیچکدام ازآقایان بلند مرتبه ولایت ما پیمان اخوت و برادری نبسته است .تا آنجا که به محض اینکه ذره ای در انجام وظایفشان کوتاهی می کنند ویا ستمی بر خلق الله وزیردستان خود روا می دارند ، این آقای امام جمعه است که مدعی شان می شود و برآنان نهیب می زند و تا زمان اصلاح وجبران آن خطا کوتاه نمی آید و گاهی حتی دکانشان راهم بوسیله محکمه تخته می نماید.

برای آقای امام جمعه ما فرقی ندارد که از ولایت ما چه کسی به مجلس می رود. همین که شورای نگهبان صلاحیت داوطلبی را تایید بکند ، برای او کافی است . و وای به حال کسی که جایی عنوان کند که آقای امام جمعه در انتخابات از فلان کس حمایت میکند! بلافاصله وبا شدت هرچه تمامتر موضوع را پی گیری ومسبب خطا را به قانون حواله می دهدتا کذب او افشا وبه سزای اعمالش رسانده شود.

آقای امام جمعه ما،حقیقتا دلسوز مردم است. دنبال عمران و آبادی ولایت است ، برایش هم  فرقی ندارد که کدام نماینده، طرح ساخت فلان بیمارستان ویا فلان شرکت و کارگاه و تونل و جاده راکلید زده است و بعد خدای ناکرده کارشکنی کند ،اصلا و ابدا . بلکه هم اوست که با تمام توانش ازاجرایی شدن آن طرح حمایت میکند .چرا که او به تأسی از امامش خود را خادم ملت می داند.

امام جمعه ما از توصیه به مسئولین برای استخدام بستگان خود ابا دارد، چه رسد به اینکه به برادر یافرزندش اجازه بدهد بر مسند فلان شرکت تولیدی یا فلان امامزاده و مسجد تکیه بزنند.امام جمعه ما هیچوقت به ذهنش خطور هم نکرده که از نهادهای دولتی برای خودش زمین مسکونی تقاضا کند وحتی برای گرفتن اعتبار دولتی برای تجهیز دفتر کارش هم  طفره می رود. چه، او می داند با این اظهارلطف های دستگاههای دولتی، فردا روزی نمی تواند جلوی حیف و میلهای احتمالی برخی از مدیران آنها را بگیرد.

او بسیار ساده زیست است .همه کسانی که با او حشر و نشر داشته اند و دارند این را گواهی می دهند. خودش هم می گوید این قلیلی از سیره مولا ،آقا امیرالمؤمنین علی علیه السلام است وما باید عامل به آن باشیم . شاید برای همین است که اطرافیانش ،حساب کار دستشان آمده است .

 آقای امام جمعه ما این بیت شعر سعدی علیه الرحمه را همیشه ورد زبان دارد :

گر از ملک رعیت ملک خورد سیبی           برآورند، غلامان او درخت از بیخ

دوستان همه این هارا گفتم که بدانید وقتی کسی خوب باشد نیاز به تبلیغ وچاپ پوستر و بنر و این قبیل چیزها را ندارد.گرچه آقای امام جمعه ما خودش هم معتقد است اگر اعمالش برای خدا باشد ، یقینا خدا خودش می بیند وکفایت می کند.

آری ، برای همین رفتارهای خداپسندانه اوست که ما هم از دل و جان دوستش داریم و برای سلامتی و طول عمرش دعا می کنیم.

باورتان شد؟

حال ما خوب است اما تو باور نکن!

 






تاریخ : شنبه 93/10/20 | 5:3 عصر | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مینی ویکی نت