f=e="t فرماندار کازرون در جلسه تقدیر از خانواده حبیبی: این عفو و ... - بر بلندای کوه بیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"بر بلندای کوه بیل"

فرماندار کازرون در جلسه تقدیر از خانواده حبیبی:

 

                                                این عفو و گذشت مصداق فرامین الهی است                             

جلسه تقدیر و تشکر از خانواده‌ای که از قصاص خون فرزند جوانشان گذشتند، صبح امروز پنجشنبه با حضور گرامی فرماندار کازرون، اکرمی رئیس دادگستری شهرستان کازرون و حجت الاسلام بهرامی امام جمعه بالاده و جمعی از ریش‌سفیدان و پیشکسوتان و معلمان و اساتید دانشگاه و مسئولین محلی در منزل ایشان در روستای دهپاگاه بخش جره و بالاده شهرستان کازرون برگزار گردید

به گزارش دریافتی کازرون نما، در هفته گذشته خانواده حبیبی از اهالی روستای دهپاگاه بخش جره و بالاده هنگام قصاص قاتل فرزند جوانشان، با پا درمیانی عده‌ای از بزرگان فامیل و ریش سفیدان و معتمدین و خیرین، و به احترام ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان از حق خود مبنی بر قصاص فرزندشان گذشتند و قاتل را مورد عفو قرار دادند.

در همین رابطه صبح پنجشنبه مورخه 20/09/1393 جلسه‌ای با حضور فرماندار و ریاست دادگستری شهرستان کازرون و نیز امام جمعه بالاده و تعدادی از مسئولین محلی و معتمدین و ریش سفیدان و فرهنگیان و دانشگاهیان، مراسم تجلیل و تقدیر و تشکر از این خانواده در روستای دهپاگاه برگزار گردید.

حمیدرضا گرامی فرماندار شهرستان کازرون در این جلسه ضمن تسلیت اربعین حسینی و سالگرد شهادت آیت اله دستغیب بیان داشت که: امروز در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به واسطه نیت خیرخواهانه خانواده حبیبی که برگرفته از فرمان الهی بود یک کار ارزشمند محقق گردید.

ایشان همچنین از مردم متدین و با اخلاص منطقه که در این عمل خیرخواهانه مشارک و وساطت نمودند تشکر کرد و از خانواده حبیبی نیز تشکر ویژه نمود.

گرامی ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای دولت اعتدال و امید، دین اسلام را دین شرافت، گذشت و مهربانی دانست و گفت: این عفو و گذشت خانواده حبیبی مصداق بارز اجرای فرامین الهی است و جلسه را جلس? خوبی‌ها و امربه معروف و نهی از منکر و برگ زرینی در روزگار و تاریخ ارزیابی کرد

ایشان در ادامه خاطر نشان نمود که با فرهنگ سازی مناسب و حاکمیت احکام الهی، انشاالله شاهد هیچگونه نزاع و ستیز نباشیم.

ایشان در پایان نعمت ولایت و رهبری را موجب امید و آرامش در جامعه دانست.

 حجت الاسلام حسینعلی بهرامی امام جمعه بالاده نیز در این جلسه به استناد آیات قرآن بیان داشت که دنیا آموزشکده کرامت است و پروردگار عالم را بزرگ آموزگار کرامت و عفو معرفی نمود. ایشان در ادامه به این فرمایش امام علی(ع) اشاره نمود که عفو و گذشت تاج مکارم اخلاقی است و بهترین نیکی‌ها را عفو وگذشت دانست و گفت: عفو و گذشت از اخلاق کریمه انسان‌های بزرگ است.

حجت الاسلام بهرامی اهمیت دادن به بنیاد خانواده و تربیت دینی را عامل اصلی جلوگیری از جرائم در جامعه دانست و خطاب به دولتمردان گفت: با بسترسازی مناسب و ایجاد اشتغال و تخصسص بودجه‌های فرهنگی کافی سعی شود تا زمینه‌های وقوع جرم در جامعه پاک شود.

 پدر و مادر مرحوم امیر حبیبی نیز بیان داشتند که ما با خدا معامله کردیم و در آستانه اربعین امام حسین (ع) به احترام خون شهدای کربلا از حق خود در مورد قصاص گذشتیم و امیدواریم خداوند سبحان هم ما را مورد لطف و عنایت همیشگی خود قرار دهد.

 لازم به ذکر است که در سال 1387 درگیری و نزاع بین مرحوم امیر حبیبی و جوان دیگری به نام ف.ش، منجر به قتل امیر حبیبی فرزند حبیب گردید که در مراحل دادرسی باتوجه به اقرار متهم نهایتا حکم قصاص صادر و حکم پس از تایید دیوان عالی کشور قرار بود روز سه‌شنبه هفته گذشته به اجرا درآید که خانواده مقتول با توجه به تلاش و پادرمیانی چندساله متدیین و ریش سفیدان و معتمدین محلی و فامیل دو طرف و نیز به احترام ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع)، در پای چوبه دار و هنگام اجرای حکم از حق خود و قصاص گذشتند و ف. ش را مورد عفو قرار دادند.

نویسنده: سرویس خبر

منبع خبر :سایت کازرون نما






تاریخ : شنبه 93/9/22 | 7:54 عصر | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مینی ویکی نت