f=e="t شیراز و آن روز شوم - بر بلندای کوه بیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
"بر بلندای کوه بیل"

پنجم فروردین ماه است

امسال هم بنا به استنباط و تجربه وضعیت جوی و جاده ها در سال های قبل در عزیمت به گردش های بهاری تعلل کرده ام و در منزل  کم و بیش پی گیر احوال بستگان به سفر رفته هستم.

امروز صبح از خانه بیرون زدم و خانم و دخترم را برای خرید به حوالی خیابان احمدی شیراز رساندم و خودم برای انجام کاری به محله گلشن(کشن ) شیراز رفتم .

باران اندکی شروع به باریدن کرد و کم کم تند  و تندتر  و شد باران و تگرگ !

در اندک زمانی خیابان اصلی محله را آب گرفت . من که در مغازه ای محبوس شده بودم سعی کردم خودم را  به خودروام برسانم، اما بی فایده بود آب اجازه نمی داد !

حدود نیم ساعتی معطل شدم و بالاخره به هر مشقتی بود از آب عبور کرده و به خودرو رسیدم . راهی منزل شدم، اما آب اجازه نداد اداتمه مسیر بدهم . خیابان اصلی لبریز از آب شده بود . سعی کردم از مسیر کمر بندی عازم خانه شوم . باور کردنی نبود کمر بندی پل امام حسن منتهی به خیابان ایمان شمالی به زیر آب رفته بود و صدها خودرو در آن گرفتار شده بودند و کمک می خواستند .

صدها نفر در کنار خیابان نظاره گر بودند و یا فیلم و عکس می گرفتند .آب لحظه به لحظه بالاتر می آمد. بلافاصله تصمیم گرفتم کفش ها را در آورده و برای کمک به گرفتاران داخل آب شوم . به همین منظور از تنی چند از تماشاگران خواهش کردم مواظب کفشهایم باشند ولی عذر خواستند !

 بناچار با همان کفش ها وارد آب شدم و به کمک سرنشینان خودروها و تنی چند از رهگذران ، چند تایی را  با هل دادن از آب بیرون راندیم. برخی از دوستان هم با استفاده از کلنگ و چکش تلاش کردند دیواره بولوار رابشکنند تا برای آب راهی باز شود که بی تاثیر نبود ! با کم تر شدن  شدت باران، مسیر خروجی آب هم که شاید تا آن موقع گیر آمده بود باز شد و ظرف چند دقیقه عمده آب از دریچه های پیش بینی شده خارج شد .

مامورین پلیس  راه  به دلیل نگرانی از گرفتار شدن خودروها در آب ،اجازه نمی دادند که ما بقی خودروهای متوقف شده  نزدیک پل امام حسن به حرکت خود ادامه دهند که با وساطت و همراهی برخی از حاضرین پلیس را متقاعد کردیم که خطر رفع شده است و در نتیجه خودروها راهی شدند. کف ماشین ها از آب پر شده بود و سرنشینان مشغول خالی کردن آب ها با بطری شده بودند .

با رفع شدن مشکل عزم برگشت نمودم .کمی که دور شدم اخبار مسیر دروازه قران را شنیدم . شوکه شده بودم .خیلی تاسف خوردم. کاش کاری شده بود ! کاش با این هشدارهای هواشناسی  و در نظر گرفتن  شیب زیاد مسیر و از طرفی اشغال مسیل که به پارک و تفریح گاه تبدیل شده است، ارگان های ذیربط  با پیش بینی عاقلانه مسیر سیل را به روی خودروهای عبوری بسته بودند تا خودروها گرفتار این مصیبت نشوند و عزیزانمان دچار حادثه نشوند .

شیراز رسم میهمان نوازی را نتوانسته بود آن چنان که در شانش بوده بجا بیاورد . همه ناراحتیم  و گریان. بیش از آن که بشود شرحش داد ! به خانه رسیده ام .

برادرانم از عصر مرتب در تماس هستند و احوال می گیرند. اخبار سیل شیراز نگرانشان کرده است. شب با آقا یاسر تماس داشتم می گفت حسب اطلاع وضعیت از امشب سخت تر هم خواهد شد تا خدا چه خواهد.

حداقل کاری که می توانستم انجام دهم این بود که چند توصیه را گوشزد کنم  شاید مؤثر افتد !. دست به کار شدم و این پست را در ااینیستاگرام گذاشتم:

 

سیل 5 فروردین 98 شیراز

 

سیل 5 فروردین 98 شیراز


سیل 5 فروردین 98 شیراز

از خداوند رحمن برای فوت شدگان این حادثه غم انگیز غفران الهی و آرامش ابدی و برای خانواده های گرامیشان صبر و اجر جزیل آرزومندم . انشاءالله که آسیب دیدگان  هر چه زودتر به سلامت کامل برسند ، کاش مدیران ما هم درس عبرت گرفته و بیش از پیش به مسئولیت سنگین خود واقف شوند. الهی آمین 






تاریخ : دوشنبه 98/1/5 | 10:25 عصر | نویسنده : مهدی پریشانی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مینی ویکی نت